Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/6789
Title: | Формирование у будущих учителей компетенции по педагогическому сопровождению тревожных учащихся |
Other Titles: | Developing Future Teachers’ Competence for Pedagogical Support of Anxiety Students |
Authors: | Усенко, И. С. |
Keywords: | Образование. Педагогические науки Высшее профессиональное образование. Педагогика высшей школы Высшее педагогическое образование Психология Педагогическая психология |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2021. – № 1 (39). – С. 87-98. |
Abstract: | В статье рассматриваются причины появления тревожности у учащихся, специфика проявления этого состояния в зависимости от возраста, обосновываются условия формирования у будущих учителей компетенции по педагогическому сопровождению тревожных учащихся, показываются направления деятельности учителя по педагогическому сопровождению. Ключевые слова: тревожность; педагогическое сопровождение; взаимодействие; коррекционно-развивающая деятельность. |
Description: | Usenko I. Developing Future Teachers’ Competence for Pedagogical Support of Anxiety Students. The article discusses the causes of anxiety in students, the specifi cs of the manifestation of this state depending on age, the conditions for developing the future teachers’ competence in pedagogical support of anxious students, shows the directions of the teacher’s activity in pedagogical support. Key words: anxiety; pedagogical support; interaction; remedial and developing activities |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/6789 |
ISSN: | 1819-7639 |
Appears in Collections: | Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Усенко И. С. Формирование у будущих учителей компетенции.pdf | 986,2 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.