Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/6785
Title: | Педагогическая деонтология как методологическая основа деонтологической готовности педагога |
Other Titles: | Pedagogical Deontology as a Methodological Basis for the Teacher’s Deontological Readiness |
Authors: | Карпович, И. А. |
Keywords: | Образование. Педагогические науки Высшее профессиональное образование. Педагогика высшей школы Высшее педагогическое образование |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2021. – № 1 (39). – С. 51-57. |
Abstract: | В статье проанализированы понятия деонтология, педагогическая деонтология как исходные к пониманию сущности категории «деонтологическая готовность педагога». Принципы педагогической деонтологии, предмет, задачи и функции обосновываются автором статьи с точки зрения понимания ее как методологической основы формирования деонтологической готовности педагогов, которая становится в XXI в. важнейшей составной частью их профессиональной подготовки. Ключевые слова: деонтология; педагогическая деонтология; профессиональный долг; предмет; задачи; принципы и функции педагогической деонтологии; деонтологическая готовность педагога. |
Description: | Karpovich I. Pedagogical Deontology as a Methodological Basis for the Teacher’s Deontological Readiness. The article analyzes the concepts of deontology, pedagogical deontology as the starting point for understanding the essence of the category “deontological readiness of a teacher”. The principles of pedagogical deontology, the subject, tasks and functions are substantiated by the author of the article from the point of view of understanding it as a methodological basis for the formation of deontological readiness of teachers, which in the 21st century is becoming the most important component of their professional training. Key words: deontology; pedagogical deontology; professional duty; subject; principles and functions of pedagogical deontology; tasks; deontological readiness of the teacher. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/6785 |
ISSN: | 1819-7639 |
Appears in Collections: | Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Карпович И. А. Педагогическая деонтология как методологическая основа.pdf | 264,47 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.