Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/6785
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Карпович, И. А. | - |
dc.date.accessioned | 2021-07-29T14:56:00Z | - |
dc.date.available | 2021-07-29T14:56:00Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2021. – № 1 (39). – С. 51-57. | en_US |
dc.identifier.issn | 1819-7639 | - |
dc.identifier.uri | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/6785 | - |
dc.description | Karpovich I. Pedagogical Deontology as a Methodological Basis for the Teacher’s Deontological Readiness. The article analyzes the concepts of deontology, pedagogical deontology as the starting point for understanding the essence of the category “deontological readiness of a teacher”. The principles of pedagogical deontology, the subject, tasks and functions are substantiated by the author of the article from the point of view of understanding it as a methodological basis for the formation of deontological readiness of teachers, which in the 21st century is becoming the most important component of their professional training. Key words: deontology; pedagogical deontology; professional duty; subject; principles and functions of pedagogical deontology; tasks; deontological readiness of the teacher. | en_US |
dc.description.abstract | В статье проанализированы понятия деонтология, педагогическая деонтология как исходные к пониманию сущности категории «деонтологическая готовность педагога». Принципы педагогической деонтологии, предмет, задачи и функции обосновываются автором статьи с точки зрения понимания ее как методологической основы формирования деонтологической готовности педагогов, которая становится в XXI в. важнейшей составной частью их профессиональной подготовки. Ключевые слова: деонтология; педагогическая деонтология; профессиональный долг; предмет; задачи; принципы и функции педагогической деонтологии; деонтологическая готовность педагога. | en_US |
dc.publisher | Минский государственный лингвистический университет | en_US |
dc.subject | Образование. Педагогические науки | en_US |
dc.subject | Высшее профессиональное образование. Педагогика высшей школы | en_US |
dc.subject | Высшее педагогическое образование | en_US |
dc.title | Педагогическая деонтология как методологическая основа деонтологической готовности педагога | en_US |
dc.title.alternative | Pedagogical Deontology as a Methodological Basis for the Teacher’s Deontological Readiness | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Карпович И. А. Педагогическая деонтология как методологическая основа.pdf | 264,47 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.