Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/305
Title: | Динамика и специфика эстетического воспитания личности в процессе ее возрастного развития |
Other Titles: | Dynamics and Specificity of the Aesthetic Education of the Individual in the Process of Age Development |
Authors: | Черникова, Н. В. |
Keywords: | Образование. Педагогические науки Общая педагогика Теория и методика воспитания Психология Психология развития и возрастная психология |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2018. – № 2 (34). – С. 24–34. |
Abstract: | В статье представлена динамика и специфика эстетического воспитания личности на различных этапах ее возрастного развития. Подчеркивается, что, чем раньше ребенок попадает в сферу адресного эстетического воздействия, тем более результативным является эстетическое воспитание. В студенческие годы при наличии благоприятных условий эстетическое развитие личности переживает новый виток, выходя на иной качественный уровень. |
Description: | The article presents the dynamics and specificity of aesthetic education of the individual at different stages of its age development. The author emphasizes that the earlier a child falls into the sphere of targeted aesthetic impact, the more effective is the aesthetic education. In the student years, in the presence of favorable conditions, the aesthetic development of the individual is experiencing a new round of development, reaching a different level of quality. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/305 |
ISSN: | 1819-7639 |
Appears in Collections: | Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Черникова Н. В. Динамика и специфика эстетического воспитания личности в процессе ее возрастного развития.pdf | 219,78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.