Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/4755
Title: Особенности организации самостоятельной работы студентов по учебной дисциплине «История педагогики»
Other Titles: Peculiarities of Organizing Students’ Autonomous Learning in the academic discipline “History of Pedagogy”
Authors: Капранова, В. А.
Keywords: Образование. Педагогические науки
Высшее профессиональное образование. Педагогика высшей школы
Дидактика
Формы организации обучения
Высшее педагогическое образование
Самостоятельная работа
Issue Date: 2020
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2020. – № 1 (37). – С. 21-28.
Abstract: В статье рассматриваются организационные и методические аспекты самостоятельной работы студентов по учебной дисциплине «История педагогики», которая изучается студентами педагогических специальностей на 1 курсе университета. Раскрываются особенности данной дисциплины, этапы и алгоритм деятельности преподавателя по организации самостоятельной работы студентов, характеризуются условия, обеспечивающие ее эффективную реализацию, анализируются трудности, которые следует учитывать при работе со студентами-первокурсниками.
Description: Kapranova V. A. Peculiarities of Organizing Students’ Autonomous Learning in the academic discipline “History of Pedagogy”. The article deals with organizational and methodological aspects of students’ autonomous learning in the academic discipline “History of pedagogy”, which is studied by students of pedagogical specialities during the lst year at the University. The author reveals the features of this discipline, stages and algorithm of the teacher’s activity in organizing autonomous activities of students, describes the conditions that ensure its effective implementation, analyzes the difficulties that should be taken into account when working with first-year students.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/4755
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.