Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/4754
Title: Модернизация педагогической практики студентов в условиях образовательных реформ: отечественный и зарубежный опыт
Other Titles: Modernization of Students’ Teaching Practice in the Context of Educational Reforms: Domestic and Foreign Experience
Authors: Демидович, М. И.
Keywords: Образование. Педагогические науки
Высшее профессиональное образование. Педагогика высшей школы
Организация образования
Высшее педагогическое образование
Сравнительная педагогика
Беларусь
Россия
Венгрия
Финляндия
Issue Date: 2020
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2020. – № 1 (37). – С.13-21.
Abstract: Статья посвящена проблеме модернизации педагогической практики студентов в условиях перманентных образовательных реформ последних десятилетий. На основе анализа зарубежного и отечественного опыта выявлены подходы, модели, разновидности педагогических практик, их целевое назначение. Показывается влияние Болонского процесса на переосмысление стратегии развития педагогического образования в европейских странах, усиление ее практической составляющей. Рассматриваются возможности совершенствования педагогической подготовки студентов за счет усиления ее практической ориентированности на основе развития школьно-университетского партнерства.
Description: Demidovich M. I. Modernization of Students’ Teaching Practice in the Context of Educational Reforms: Domestic and Foreign Experience. The article deals with the problem of modernization of students’ teaching practice within the framework of permanent educational reforms of the past decades. It singles out the approaches, models, varieties of teaching practices, and their intended purpose on the basis of the analysis of foreign and Belarusian experience. The article shows the influence of the Bologna process on the rethinking of the strategy for the development of teacher education in European countries and on strengthening its practical component. The author considers the possibilities of improving the students’ pedagogical training by strengthening its practical orientation on the basis of the development of school-University partnership.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/4754
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.