Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17450
Title: | Субъектность и функциональные ресурсы педагогической деятельности |
Other Titles: | Subjectivity and Functional Resources of Pedagogical Activity |
Authors: | Ерофеенко, Г. В. |
Keywords: | Образование. Педагогические науки Общая педагогика Дидактика Формы организации обучения |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Ерофеенко, Г. В. Субъектность и функциональные ресурсы педагогической деятельности / Г. В. Ерофеенко // Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – 2025. – № 1 (47). – С. 25–32. |
Abstract: | В статье предпринята попытка установить взаимосвязь между субъектностью педагога и использованием им функциональных ресурсов в педагогической деятельности. Исследование направлено на выявление влияния субъектной позиции педагога на его способность эффективно применять доступные ресурсы для достижения образовательных целей. В статье представлен новый взгляд на педагогическую деятельность, которая рассматривается через призму субъектности педагога и его способности мобилизовать и эффективно использовать функциональные ресурсы. К л ю ч е в ы е с л о в а : субъектность; педагогическая деятельность; функцио- нальные ресурсы; профессиональное развитие; эффективность обучения; субъектная позиция; образовательная среда. |
Description: | Erofeenko G. The article attempts to establish the relationship between the teacher’s subject position and the use of functional resources in pedagogical practice. The study aims to identify how the teacher’s subjective stance influences their ability to effectively mobilize and utilize available resources to achieve educational goals. A new perspective on pedagogical practice is presented, examining it through the prism of teacher subjectivity and the capacity to manage functional resources efficiently. K e y w o r d s : subjectivity; pedagogical activity; functional resources; professional development; learning effectiveness; subjective position; educational environment. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17450 |
ISSN: | 1819-7647 |
Appears in Collections: | Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.