Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/13564
Title: Моделирование процесса интерпретации письменного англоязычного медиадискурса
Other Titles: Modeling the Process of Written English-Language Media Discourse Interpretation
Authors: Шуколюкова, О. С.
Keywords: Методика преподавания отдельных языков
Методика преподавания отдельных языков в вузе
Обучение видам речевой деятельности (говорение, чтение, письмо, перевод, аудирование)
Английский язык
Issue Date: 2023
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Шуколюкова, О. С. Моделирование процесса интерпретации письменного англоязычного медиадискурса / О. С. Шуколюкова // Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – 2023. – № 2 (44). – С. 85–93.
Abstract: Статья посвящена вопросу моделирования процесса интерпретации иноязычного медиадискурса в дидактических целях. Обобщены современные представления об интерпретации с позиций когнитивных наук, а также предложена авторская модель интерпретации письменного англоязычного медиадискурса, применимая для разработки соответствующей методики обучения. Ключевые слова: иноязычный медиадискурс; иноязычный медиатекст; интерпретация медиадискурса; модель интерпретации; когнитивная обработка дискурса.
Description: Shukolyukova O. Modeling the Process of Written English-Language Media Discourse Interpretation. The article delves into modeling the process of foreign-language media discourse interpretation for didactic purposes. It synthesizes modern viewpoints on interpretation from a cognitive sciences perspective and introduces the author’s model of written English-language media discourse interpretation, applicable to the development of the corresponding teaching methodology. Key words: foreign-language media discourse; foreign-language media text; discourse interpretation; interpretation model; cognitive discourse processing.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/13564
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
85-93.pdf148,81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.