Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/13564
Title: | Моделирование процесса интерпретации письменного англоязычного медиадискурса |
Other Titles: | Modeling the Process of Written English-Language Media Discourse Interpretation |
Authors: | Шуколюкова, О. С. |
Keywords: | Методика преподавания отдельных языков Методика преподавания отдельных языков в вузе Обучение видам речевой деятельности (говорение, чтение, письмо, перевод, аудирование) Английский язык |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Шуколюкова, О. С. Моделирование процесса интерпретации письменного англоязычного медиадискурса / О. С. Шуколюкова // Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – 2023. – № 2 (44). – С. 85–93. |
Abstract: | Статья посвящена вопросу моделирования процесса интерпретации иноязычного медиадискурса в дидактических целях. Обобщены современные представления об интерпретации с позиций когнитивных наук, а также предложена авторская модель интерпретации письменного англоязычного медиадискурса, применимая для разработки соответствующей методики обучения. Ключевые слова: иноязычный медиадискурс; иноязычный медиатекст; интерпретация медиадискурса; модель интерпретации; когнитивная обработка дискурса. |
Description: | Shukolyukova O. Modeling the Process of Written English-Language Media Discourse Interpretation. The article delves into modeling the process of foreign-language media discourse interpretation for didactic purposes. It synthesizes modern viewpoints on interpretation from a cognitive sciences perspective and introduces the author’s model of written English-language media discourse interpretation, applicable to the development of the corresponding teaching methodology. Key words: foreign-language media discourse; foreign-language media text; discourse interpretation; interpretation model; cognitive discourse processing. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/13564 |
ISSN: | 1819-7639 |
Appears in Collections: | Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.