Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/13564
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Шуколюкова, О. С. | - |
dc.date.accessioned | 2024-01-24T09:33:58Z | - |
dc.date.available | 2024-01-24T09:33:58Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Шуколюкова, О. С. Моделирование процесса интерпретации письменного англоязычного медиадискурса / О. С. Шуколюкова // Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – 2023. – № 2 (44). – С. 85–93. | en_US |
dc.identifier.issn | 1819-7639 | - |
dc.identifier.uri | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/13564 | - |
dc.description | Shukolyukova O. Modeling the Process of Written English-Language Media Discourse Interpretation. The article delves into modeling the process of foreign-language media discourse interpretation for didactic purposes. It synthesizes modern viewpoints on interpretation from a cognitive sciences perspective and introduces the author’s model of written English-language media discourse interpretation, applicable to the development of the corresponding teaching methodology. Key words: foreign-language media discourse; foreign-language media text; discourse interpretation; interpretation model; cognitive discourse processing. | en_US |
dc.description.abstract | Статья посвящена вопросу моделирования процесса интерпретации иноязычного медиадискурса в дидактических целях. Обобщены современные представления об интерпретации с позиций когнитивных наук, а также предложена авторская модель интерпретации письменного англоязычного медиадискурса, применимая для разработки соответствующей методики обучения. Ключевые слова: иноязычный медиадискурс; иноязычный медиатекст; интерпретация медиадискурса; модель интерпретации; когнитивная обработка дискурса. | en_US |
dc.publisher | Минский государственный лингвистический университет | en_US |
dc.subject | Методика преподавания отдельных языков | en_US |
dc.subject | Методика преподавания отдельных языков в вузе | en_US |
dc.subject | Обучение видам речевой деятельности (говорение, чтение, письмо, перевод, аудирование) | en_US |
dc.subject | Английский язык | en_US |
dc.title | Моделирование процесса интерпретации письменного англоязычного медиадискурса | en_US |
dc.title.alternative | Modeling the Process of Written English-Language Media Discourse Interpretation | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.