Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11552
Title: | Персонификация как ведущий принцип формирования у учащихся учебно-познавательной компетенции в процессе обучения иностранному языку |
Other Titles: | Personification as a Leading Principle of the Learner’s Cognitive Competence Forming while Teaching A Foreign Language |
Authors: | Брич, О. В. |
Keywords: | Методика преподавания отдельных языков Дидактические принципы |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Брич, О. В. Персонификация как ведущий принцип формирования у учащихся учебно-познавательной компетенции в процессе обучения иностранному языку / О. В. Брич // Тенденции развития языкового образования в современном мире – 2021 : сб. науч. ст. по итогам междунар. науч.-практ. конф., Минск, 25-26 нояб. 2021 г. / Минский гос. лингвист. ун-т. – Минск, 2022. – С. 156–159. |
Abstract: | Статья затрагивает одну из наиболее актуальных проблем современной лингводидактики – формирование у учащихся учебно-познавательной компетенции в процессе обучения иностранному языку. Автор предпринимает попытку раскрыть сущность персонификации как ведущего принципа формирования вышеназванной компетенции. Ключевые слова: учебно-познавательная компетенция; учебно-познавательная деятельность; иностранный язык; персонификация; персонализация; индивидуализация. |
Description: | Brych V. Personification as a Leading Principle of the Learner’s Cognitive Competence Forming while Teaching A Foreign Language. The article tackles one of the most acute problems in contemporary methodology and lingvodidactics – the learner’s cognitive competence forming while teaching English as a foreign language. The author attempts to define the essence of personification as a leading principle of the educational process persuing the goal of forming the competence mentioned above. Key words: learner’s cognitive competence; learning process; a foreign language; personification; personalization; individualization. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11552 |
ISBN: | 978-985-28-0181-2 |
Appears in Collections: | Тенденции развития языкового образования в современном мире (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
156-159.pdf | 545,12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.