Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11552
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Брич, О. В. | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-13T11:25:47Z | - |
dc.date.available | 2023-02-13T11:25:47Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Брич, О. В. Персонификация как ведущий принцип формирования у учащихся учебно-познавательной компетенции в процессе обучения иностранному языку / О. В. Брич // Тенденции развития языкового образования в современном мире – 2021 : сб. науч. ст. по итогам междунар. науч.-практ. конф., Минск, 25-26 нояб. 2021 г. / Минский гос. лингвист. ун-т. – Минск, 2022. – С. 156–159. | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-985-28-0181-2 | - |
dc.identifier.uri | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11552 | - |
dc.description | Brych V. Personification as a Leading Principle of the Learner’s Cognitive Competence Forming while Teaching A Foreign Language. The article tackles one of the most acute problems in contemporary methodology and lingvodidactics – the learner’s cognitive competence forming while teaching English as a foreign language. The author attempts to define the essence of personification as a leading principle of the educational process persuing the goal of forming the competence mentioned above. Key words: learner’s cognitive competence; learning process; a foreign language; personification; personalization; individualization. | en_US |
dc.description.abstract | Статья затрагивает одну из наиболее актуальных проблем современной лингводидактики – формирование у учащихся учебно-познавательной компетенции в процессе обучения иностранному языку. Автор предпринимает попытку раскрыть сущность персонификации как ведущего принципа формирования вышеназванной компетенции. Ключевые слова: учебно-познавательная компетенция; учебно-познавательная деятельность; иностранный язык; персонификация; персонализация; индивидуализация. | en_US |
dc.publisher | Минский государственный лингвистический университет | en_US |
dc.subject | Методика преподавания отдельных языков | en_US |
dc.subject | Дидактические принципы | en_US |
dc.title | Персонификация как ведущий принцип формирования у учащихся учебно-познавательной компетенции в процессе обучения иностранному языку | en_US |
dc.title.alternative | Personification as a Leading Principle of the Learner’s Cognitive Competence Forming while Teaching A Foreign Language | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | Тенденции развития языкового образования в современном мире (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
156-159.pdf | 545,12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.