Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/9260
Title: Проблемы преподавания и распространения китайского языка как второго иностранного в Республике Беларусь и способы их решения
Other Titles: Problems of Teaching and Dissemination of Chinese as a Second Foreign Language in the Republic of Belarus and Ways to Solve Them
Authors: Лю, Цзин
Keywords: Методика преподавания отдельных языков
Методика преподавания отдельных языков в вузе
Дидактические принципы
Китайский язык
Issue Date: 2022
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2022. – № 1 (41). – С. 76-80.
Abstract: В данной статье представлены особенности распространения и проблемы преподавания китайского языка за пределами КНР, на примере Беларуси. Автор рассмотрел основные тенденции в преподавании китайского языка, сделал обзор тех изменений, которые привели к всплеску интереса к изучению культуры и языка Китая в Республике Беларусь. Также были обозначены трудности понимания китайского языка и проблемы, с которыми сталкивается высшая школа Беларуси; проанализированы цели правительства КНР, направленные на решение ключевых внешнеполитических задач по продвижению имиджа страны посредством языковой политики. К л ю ч е в ы е с л о в а: языковая политика Китая; китайский язык как второй иностранный; проблемы преподавания; иероглифика; Институт Конфуция.
Description: Liu Jing. Problems of Teaching and Dissemination of Chinese as a Second Foreign Language in the Republic of Belarus and Ways to Solve Them. This article presents the experience of dissemination and problems of teaching the Chinese language outside the People’s Republic of China using the example of Belarus. The author examined the main trends in teaching the Chinese language, made an overview of the changes that led to a surge of interest in the study of the culture and language of China in the Republic of Belarus. Difculties in understanding the Chinese language and the problems faced by higher education in Belarus were also highlighted. In general, the goals of the PRC government aimed at solving key foreign policy tasks to promote the country’s image through language policy are analyzed. K e y w o r d s: language policy of China; Chinese as a second foreign language; teaching problems; hieroglyphics; Confucius Institute.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/9260
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.