Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/9252
Title: Подготовка воспитателей для работы в детских лагерях: история и современность
Other Titles: Training Teachers for Work in Children’s Camps: History and Modernity
Authors: Баранова, А. С.
Keywords: Образование. Педагогические науки
Высшее профессиональное образование. Педагогика высшей школы
Теория и методика воспитания
Высшее педагогическое образование
Issue Date: 2022
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2022. – № 1 (41). – С. 7-13.
Abstract: В статье рассматриваются исторические и современные аспекты подготовки воспитателей для работы в детских оздоровительных лагерях. Определены основные направления и тенденции работы с детьми и молодежью на современном этапе с целью совершенствования их индивидуальных способностей и укрепления здоровья. К л ю ч е в ы е с л о в а: дети; летний отдых; воспитание; детский лагерь; воспитатели; патриотизм; гражданственность; здоровье.
Description: Baranova A. Training Teachers for Work in Children’s Camps: History and Modernity. The article discusses the historical and modern aspects of training the educators for work in children’s health camps. The main directions and trends of work with children and young people at the present stage are determined in order to improve their personal characteristics and promote their health. K e y w o r d s: children; summer holiday; upbringing; children’s recreation camp; educators; patriotism; citizenship; health.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/9252
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Баранова А. С. Подготовка воспитателей для работы.pdf282,99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.