Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/8019
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКаминская, И. С.-
dc.date.accessioned2022-01-19T07:09:37Z-
dc.date.available2022-01-19T07:09:37Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationВестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2021. – № 2 (40). – С. 118-124.en_US
dc.identifier.issn1819-7639-
dc.identifier.urihttp://e-lib.mslu.by/handle/edoc/8019-
dc.descriptionKaminskaya I. Possibilities of Using the Resource “Textometr” for Teaching the Future Teachers of Russian as a Foreign Language Text Selection and Adaptation for Educational Purposes. The article describes the functions of the “Textometr” resource, which carries out an automated assessment of the text complexity and its linguodidactic potential for classes in Russian as a foreign language. The possibilities of using the resource in the process of training future teachers are illustrated by a set of tasks aimed at developing the ability to select and adapt authentic texts in accordance with the level of language training of a foreign student. Key words: Russian as a foreign language; text; selection of texts; adaptation of texts; resource “Textometer”; guidelines.en_US
dc.description.abstractВ статье описываются функции ресурса «Текстометр», осуществляющего автоматизированную оценку сложности текста и его лингводидактического потенциала для занятий по русскому языку как иностранному. Возможности применения ресурса в процессе подготовки будущих преподавателей иллюстрируются комплексом заданий, направленных на развитие умения отбирать и адаптировать аутентичные тексты в соответствии с уровнем языковой подготовки иностранного обучающегося. Ключевые слова: русский язык как иностранный; текст; отбор текстов; адаптация текстов; ресурс «Текстометр»; методические рекомендации.en_US
dc.publisherМинский государственный лингвистический университетen_US
dc.subjectМетодика преподавания отдельных языковen_US
dc.subjectМетодика преподавания русского языка как иностранногоen_US
dc.subjectТехнологии, методы, формы и средства обученияen_US
dc.subjectРусский языкen_US
dc.subjectОбразование. Педагогические наукиen_US
dc.subjectВысшее профессиональное образование. Педагогика высшей школыen_US
dc.subjectВысшее педагогическое образованиеen_US
dc.subjectИнформатика и информационные технологииen_US
dc.titleВозможности применения ресурса «Текстометр» для обучения будущих преподавателей русского языка как иностранного отбору и адаптации текстов в учебных целяхen_US
dc.title.alternativePossibilities of Using the Resource “Textometr” for Teaching the Future Teachers of Russian as a Foreign Language Text Selection and Adaptation for Educational Purposesen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.