Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/8011
Title: Тенденции развития инклюзивного образования в странах Западной Европы (на примере Австрии, Финляндии, Литвы и Польши) и в Республике Беларусь на современном этапе
Other Titles: Development Trends in Inclusive Education in the Countries of Western Europe (Based on the Research in Austria, Finland, Lithuania and Poland) and in the Republic of Belarus at the Modern Stage
Authors: Секержицкая, А. С.
Keywords: Образование. Педагогические науки
Специализированные отрасли педагогики
Сравнительная педагогика
Австрия
Польша
Литва
Финляндия
Беларусь
Issue Date: 2021
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2021. – № 2 (40). – С. 44-56.
Abstract: В статье рассматриваются тенденции развития инклюзивного образования в странах Западной Европы и в Республике Беларусь на современном этапе. Приведена сравнительная характеристика состояния инклюзивного образования в представленных странах. Выявлены и содержательно определены общие и специфические направления развития инклюзивного образования в странах Западной Европы и в Республике Беларусь в настоящее время. Ключевые слова: инклюзивное образование; интеграция; особые образовательные потребности; безбарьерная среда.
Description: Sekerzhitskaya A. Development Trends in Inclusive Education in the Countries of Western Europe (Based on the Research in Austria, Finland, Lithuania and Poland) and in the Republic of Belarus at the Modern Stage. The article is devoted to the development trends of inclusive education in Western Europe and in the Republic of Belarus at the modern stage. A comparative characteristic of the state of inclusive education in the countries presented is carried out. The general and specific trends of the development of inclusive education in the countries of Western Europe and in the Republic of Belarus at the present stage have been identified and meaningfully determined. Key words: inclusive education; integration; special educational needs; barrier-free environment.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/8011
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.