Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/6784
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКапранова, В. А.-
dc.date.accessioned2021-07-29T14:48:32Z-
dc.date.available2021-07-29T14:48:32Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationВестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2021. – № 1 (39). – С. 42-50.en_US
dc.identifier.issn1819-7639-
dc.identifier.urihttp://e-lib.mslu.by/handle/edoc/6784-
dc.descriptionKapranova V Organization of Students’ Autonomous Activity in the “Comparative Pedagogy” Course. The article deals with the organizational and methodological aspects of students’ autonomous activity in the special course “Comparative Pedagogy”, which is studied by students of pedagogical specialties in the 2nd year of MSLU. The article reveals the features of this discipline, the stages and algorithm of the teacher’s activity in organizing students’ autonomоus learning, describes the conditions that ensure its eff ective implementation, analyzes the opportunities that should be taken into account when working with students. Key words: comparative pedagogy; students’ autonomous activity; methods of organization; forms of control.en_US
dc.description.abstractВ статье рассматриваются организационные и методические аспекты самостоятельной работы студентов по спецкурсу «Сравнительная педагогика», который изучается студентами педагогических специальностей на 2-м курсе МГЛУ. Раскрываются особенности данной дисциплины, этапы и алгоритм деятельности преподавателя по организации самостоятельной работы студентов, характеризуются условия, обеспечивающие ее эффективную реализацию, анализируются возможности, которые следует учитывать при работе с обучающимися. Ключевые слова: сравнительная педагогика; самостоятельная работа студентов; методика организации; формы контроляen_US
dc.publisherМинский государственный лингвистический университетen_US
dc.subjectОбразование. Педагогические наукиen_US
dc.subjectВысшее профессиональное образование. Педагогика высшей школыen_US
dc.subjectДидактикаen_US
dc.subjectФормы организации обученияen_US
dc.subjectСамостоятельная работаen_US
dc.subjectСпециализированные отрасли педагогикиen_US
dc.subjectСравнительная педагогикаen_US
dc.subjectВысшее педагогическое образованиеen_US
dc.titleОрганизация самостоятельной работы студентов по спецкурсу «Сравнительная педагогика»en_US
dc.title.alternativeOrganization of Students’ Autonomous Activity in the “Comparative Pedagogy” Courseen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.