Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/6782
Title: Эволюция педагогической практики студентов в условиях образовательных реформ
Other Titles: Evolution of Students’ Teaching Practice in the Context of Educational Reforms
Authors: Демидович, М. И.
Keywords: Образование. Педагогические науки
Высшее профессиональное образование. Педагогика высшей школы
Высшее педагогическое образование
Дидактика
Формы организации обучения
Issue Date: 2021
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2021. – № 1 (39). – С. 25-32.
Abstract: В статье раскрывается эволюция педагогической практики студентов под влиянием образовательных реформ, выделяются и характеризуются этапы ее развития в системе подготовки педагогических кадров в рамках советского и постсоветского периодов, анализируются отличительные особенности, недостатки и проблемы организации педагогической практики, обобщаются взгляды специалистов, раскрывается динамика и специфика трансформационных процессов в практической подготовке будущих учителей. Ключевые слова: педагогическая практика, будущие учителя, эволюция, периодизация, исторические этапы.
Description: Demidovich M. Evolution of Students’ Teaching Practice in the Context of Educational Reforms. The article reveals the evolution of students’ teaching practice under the infl uence of educational reforms, identifi es and characterizes the stages of its development in the system of teacher training within the Soviet and post-Soviet periods, analyzes the distinctive features, shortcomings and problems of the organization of pedagogical practice, summarizes the views of specialists, reveals the dynamics and specifi cs of transformational processes in the practical training of future teachers. Key words: teaching practice, future teachers, evolution, periodization, historical stages.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/6782
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.