Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/6433
Title: Вербализация категории персуазивности в жанре информационного интервью
Other Titles: Language Implementation of the Communicative Category of Persuasiveness in an Information Interview
Authors: Шевцова, А. К.
Каширина, А. Л.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Сравнительное языкознание. Сопоставительная лингвистика
Лексикология. Лексическая семантика
Лингвистика текста. Лингвостилистика
Английский язык
Белорусский язык
Французский язык
Issue Date: 2021
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 1, Филология. – Минск : МГЛУ, 2021. – № 2 (111). – С. 68-74.
Abstract: Данная статья посвящена рассмотрению персуазивности как модусной категории коммуникативной лингвистики в компаративном аспекте на материале англоязычного, франкоязычного и белорусскоязычного информационного интервью как жанра телевизионного дискурса. Изложены результаты анализа наиболее распространенных частных персуазивных стратегий и реализующих их языковых средств. Ключевые слова: коммуникативная стратегия; частная стратегия; персуазивность; медиакоммуникация; информационное интервью.
Description: Shevtsova A., Kashirina A. Language Implementation of the Communicative Category of Persuasiveness in an Information Interview. This article discusses persuasiveness as a modus category of communicative linguistics in a comparative aspect. It presents the results of an analysis of the most common particular persuasive strategies and the language tools that implement them in an information interview based on the English, French and Belarusian languages. Key words: communicative strategy; particular strategy; persuasiveness; media communication; information interview.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/6433
ISSN: 1819-7620
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Сер. 1. Филология (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.