Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/5836
Title: Влияние опыта учебной деятельности взрослых обучающихся на овладение ими говорением на иностранном языке
Other Titles: The Influence of Adult Learners’ Language Learning Experience on Speaking Skills Development
Authors: Головач, Е. И.
Keywords: Образование. Педагогические науки
Образование взрослых. Андрагогика
Методика преподавания отдельных языков
Обучение видам речевой деятельности (говорение, чтение, письмо, перевод, аудирование)
Методика преподавания отдельных языков на языковых курсах
Issue Date: 2020
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2020. – № 2 (38). – С. 82-90.
Abstract: В статье рассматривается влияние опыта учебной деятельности взрослых обучающихся на успешность овладения ими иноязычным говорением. На основании анализа литературы и результатов собственного исследования делается вывод о том, что опыт учебной деятельности взрослых обучающихся не способствовал овладению ими учебными стратегиями. Стратегический репертуар взрослых ограничен и характеризуется преобладанием метакогнитивных стратегий, способствующих развитию умений подготовленной речи.
Description: Golovatch Y. I. The Influence of Adult Learners’ Language Learning Experience on Speaking Skills Development. The article focuses on the influence of adult learners’ language learning experience on the development of their speaking skills. Based on the bulk of research in the field as well as the findings of the questionnaire designed by the author, she arrives at the conclusion that adults’ language learning experience didn’t teach them many learning strategies. They tend to use a limited range of strategies, metacognitive ones prevailing, which doesn’t facilitate the development of spontaneous speaking skills.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/5836
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.