Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/5832
Title: | Формирование положительного отношения к учебе у студентов |
Other Titles: | The Formation of Students Positive Attitudes |
Authors: | Курыло, О. В. |
Keywords: | Образование. Педагогические науки Высшее профессиональное образование. Педагогика высшей школы Дидактика Процесс обучения Психология Педагогическая психология |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2020. – № 2 (38). – С. 55-61. |
Abstract: | В статье рассматривается проблема создания педагогических условий для формирования положительного отношения студентов к учебе. Проанализированы основные формы существования и проявления отношения, а также характеризуются его основные параметры. Сделан акцент на том, что для характеристики процесса усвоения опыта, накопленного человечеством, используют два близких, но не синонимичных понятия: учение и учебная деятельность. |
Description: | Kurylo O. V. The Formation of Students Positive Attitudes. The article deals with the problem of creating pedagogical conditions for developing the students’ positive attitude to learning. The main forms of existence and manifestation of the relationship are analyzed, and its main parameters are also characterized. The emphasis is made on the fact that to characterize the process of assimilating the experience accumulated by humanity, two close, but not synonymous concepts are used: «learning» and «learning activity». |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/5832 |
ISSN: | 1819-7639 |
Appears in Collections: | Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Курыло О. В. Формирование положительного отношения.pdf | 242,9 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.