Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/5828
Title: Учебная самостоятельная работа как педагогический феномен
Other Titles: Academic Autonomous Activity as a Pedagogical Phenomenon
Authors: Гимпель, Л. П.
Морозова, В. Н.
Keywords: Образование. Педагогические науки
Высшее профессиональное образование. Педагогика высшей школы
Дидактика
Самостоятельная работа
Формы организации обучения
Issue Date: 2020
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2020. – № 2 (38). – С. 22-32.
Abstract: Понятие учебная самостоятельная работа проанализировано в данной статье в интерпретации ряда авторов, приведена его авторская трактовка. Рассмотрены подходы к классификации учебной самостоятельной работы (по дидактической цели, по характеру учебной деятельности учащихся, по содержанию, по степени самостоятельности и эле-менту творчества учащихся), ее типы воспроизводящие по образцу, реконструктивно-вариативные, эвристические и творческие). Охарактеризованы такие виды учебной самостоятельной работы, как работа с книгой и выполнение упражнений. Заявлена авторская позиция, сформулированы определенные выводы, сделаны обобщения.
Description: Gimpel L. P., Morozova V. N. Academic Autonomous Activity as a Pedagogical Phenomenon. In this article the concept of “academic autonomous activity” is analyzed in the interpretation of a number of authors. The author’s interpretation of the concept concerned is given. The article considers the approaches to the classification of academic autonomous activity (according to the didactic purpose, the nature of the students’ academic activity, the content, the degree of independence and element of students’ creativity), its types (reproducing by the model, reconstructive-variable, heuristic and creative). Such types of academic autonomous activity as working with a book and doing exercises are described. The author’s position is stated, certain conclusions are formulated, generalizations are made.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/5828
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.