Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/4756
Title: Условия формирования педагогического мастерства у студентов в ходе самостоятельной работы
Other Titles: Conditions for Developing Studens’ Pedagogical Skills in the Process of Autonomous Learning
Authors: Усенко, И. С.
Keywords: Образование. Педагогические науки
Высшее профессиональное образование. Педагогика высшей школы
Дидактика
Высшее педагогическое образование
Формы организации обучения
Самостоятельная работа
Issue Date: 2020
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2020. – № 1 (37). – С. 28-34.
Abstract: В статье рассмотрена сущность взаимодействия преподавателя и студентов в ходе организации их самостоятельной работы, раскрыта определяющая роль личности преподавателя в этом аспекте профессиональной деятельности, обоснованы факторы эффективности, определены условия результативности учебной деятельности студентов в ходе самостоятельной работы.
Description: Usenka I. S. Conditions for Developing Studens’ Pedagogical Skills in the Process of Autonomous Learning. The essence of the teacher and students interaction when organizing their autonomous learning is examined, the determining role of the teacher’s personality in this aspect of professional activity is revealed, the factors of effectiveness are substantiated, the conditions for the effectiveness of student learning activities in the course of autonomous learning are derived.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/4756
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.