Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/353
Title: | Исследование лексико-семантического поля «Образование» в китайском языке на фоне уйгурского |
Other Titles: | The Study of the Lexico-Semantic Field “Education” in Chinese against the Background of the Uighur |
Authors: | Мижегули, Уфуэр |
Keywords: | Языкознание (лингвистика) Частное языкознание. Языки мира Китайский язык Лексикология. Лексическая семантика Уйгурский язык Сравнительное языкознание. Сопоставительная лингвистика |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Вестник МГЛУ. Сер. 1, Филология. – Минск : МГЛУ, 2018. – № 4 (95). – С. 59-67. |
Abstract: | В статье представлены результаты сопоставительного анализа лексико-семантического поля «Образование» в менталитете носителей китайского и уйгурского языков на материале толковых, синонимических, антонимических и других словарей. Исследование фактических данных позволило сделать интерпретационные выводы, в частности о том, что в трактовке образования в китайской и уйгурской языковых картинах мира много общего, хотя лексически данный ее фрагмент представлен по-разному. |
Description: | The article is devoted to the study of the lexico-semantic field “Educationˮ in the mentality of native speakers of the Chinese and Uighur languages. The material of encyclopedic, synonymous, antonymic dictionaries on lexemes with semantics ‘education’ is analyzed. In the process of comparing, factual data is analyzed, interpretative conclusions are made, in particular that there are many common features in representation of education in the Chinese and Uighur languages. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/353 |
ISSN: | 1819-7620 |
Appears in Collections: | Вестник МГЛУ. Сер. 1. Филология (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Мижегули Уфуэр. Исследование лексико-семантического поля «Образование».pdf | 996,41 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.