Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/337
Title: Развитие умений иноязычной творческой письменной речи студентов в жанре художественного рассуждения
Other Titles: Competence Development of the Students-philologists in Creative Writing in the Genre of Fiction Deliberation
Authors: Тозик, О. В.
Keywords: Методика преподавания отдельных языков
Методика преподавания отдельных языков в вузе
Обучение видам речевой деятельности (говорение, чтение, письмо, перевод, аудирование)
Issue Date: 2018
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2018. – № 1 (33). – С. 136–142.
Abstract: В статье рассматривается потенциал художественного рассуждения в обучении творческой письменной речи на основе интерпретации художественных текстов. Анализируются такие преимущества дискурсивного подхода для развития поликультурной личности студентов-филологов, как учет экстралингвистических факторов, включение социального контекста, формирование ассоциативно-образного мышления.
Description: The article is researching the potential of fiction deliberation in teaching creative writing based on fiction works analysis. The author analyzes the advantages of discursive approach for multicultural personality development: extra linguistic facts, social context consideration, association and image mentality formation.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/337
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.