Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/325
Title: Стилевые и продуктивные характеристики интеллектуальной активности студентов гуманитарных и технических специальностей
Other Titles: Stylistic and Productive Aspects of the Intellectual Activity of Students of Humanitarian and Technical Specialties
Authors: Валуйская, Т. Л.
Keywords: Психология
Педагогическая психология
Issue Date: 2018
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2018. – № 1 (33). – С. 59–65.
Abstract: Статья посвящена проблеме взаимосвязи стилевых и продуктивных характеристик интеллектуальной активности студентов гуманитарных и технических специальностей. Стили мышления представлены как способы самоорганизации когнитивно-личностных ресурсов, вовлеченных в процесс познания и творчества. Рассмотрена специфика сочетания стилей мышления с уровнями интеллектуальной активности у студентов гуманитарных и технических специальностей. Показана негативная роль стратегий прагматического стиля в их интеллектуальной активности.
Description: The paper’s goal is to discuss the interrelation between stylistic and productive aspects of the intellectual activity of students trained in humanitarian and technical specialties. Thinking styles act as the techniques with the help of which personal cognitive resources involved in cognitive and creative processes can be self-organized. Our article addresses professional aspects characterizing the combination of thinking styles and intellectual activity and shows the negative role of the pragmatic style strategies as a part of the students’ intellectual activity.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/325
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.