Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/322
Title: Моральные нормы педагогического экспериментального исследования
Other Titles: Moral Standards of Pedagogical Experimental Research
Authors: Кульбицкая, С. А.
Keywords: Образование. Педагогические науки
Философия и методология педагогики и образования
Issue Date: 2018
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2018. – № 1 (33). – С. 34–40.
Abstract: В статье рассматривается проблема соблюдения моральных норм в процессе педагогического эксперимента, показаны последствия воздействия на его ход допускаемых исследователем осознанных и неосознанных ошибок и искажений, неконтролируемых факторов и эффектов, исключение которых не только повышает достоверность полученных экспериментальных результатов, но и является показателем этической компетентности педагога-экспериментатора.
Description: The article deals with the problem of observing moral standards in the process of pedagogical experiment, shows the consequences of the influence on its course of conscious and unconscious mistakes and distortions, uncontrolled factors and effects made by the researcher, the exclusion of the above-mentioned factors not only increases the reliability of the experimental results obtained, but indicates the ethical competence of the teacher-experimenter.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/322
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.