Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/2158
Title: Peculiarities of Puns in American and British Advertisements
Authors: Palubinski, P.S.
Keywords: Реклама
Частное языкознание. Языки мира
Английский язык
Лингвистика текста. Лингвостилистика
Issue Date: 2017
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Молодые ученые в инновационном поиске : материалы V Междунар. науч. конф., Минск, 24–25 мая 2016 г. – Минск : МГЛУ, 2017. – С. 41-42.
Abstract: Представлены результаты исследования механизмов языковой игры в рекламных текстах США и Великобритании: классификация приемов языковой игры в рекламе, результаты проведенного опроса, а также примеры использования фонетических приемов в слоганах, опубликованных в Интернете.
Description: Palubinski P. S. The article deals with the wordplay devices used in American and British advertising texts published on the Internet. The research findings show that phonological devices are the most effective way of creating a slogan as slogans containing alliteration appeal to the respondents most.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/2158
ISBN: 978-985-460-807-5
Appears in Collections:Молодые ученые в инновационном поиске : материалы Международной научной конференции (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Palubinski P. S. Peculiarities of Puns in American and British Advertisements.pdf128,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.