Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17453
Title: | Музыкальная фасилитация распознавания и понимания студентами эмоций в художественном тексте |
Other Titles: | Musical Facilitation of Students’ Recognition and Understanding of Emotions in Literary Texts |
Authors: | Валуйская, Т. Л. |
Keywords: | Психология |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Валуйская, Т. Л. Музыкальная фасилитация распознавания и понимания студентами эмоций в художественном тексте / Т. Л. Валуйская // Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – 2025. – № 1 (47). – С. 55–65. |
Abstract: | В статье рассматривается проблема воздействия слушания музыки на когнитивные функции восприятия и понимания художественного текста. Результаты пилотажного экспериментального исследования показывают, что музыка симфонии № 40 В. А. Моцарта – это достаточно эффективное средство фасилитации эмоционального интеллекта студентов лингвистических специальностей. К л ю ч е в ы е с л о в а : классическая музыка; художественный текст; восприятие; понимание; эмоциональный интеллект; фасилитация; «эффект Моцарта»; студенты. |
Description: | Valuyskaya T. The impact of listening to music on the perception and comprehension of emotions in literary texts is examined. Results from a pilot experimental study suggest that W. A. Mozart’s Symphony No. 40 can serve as an effective tool for enhancing emotional intelligence in students majoring in linguistics. K e y w o r d s : classical music; literary text; perception; comprehension; emotional intelligence; facilitation; «The Mozart effect»; students. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17453 |
ISSN: | 1819-7647 |
Appears in Collections: | Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.