Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/16786
Title: | Факторы формирования и развития нарушений пищевого поведения у студентов |
Other Titles: | Factors of Formation and Development of Students’ Eating Disorders |
Authors: | Кашевар, А. А. Макеева, Е. С. |
Keywords: | Психология Психология личности |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Кашевар, А. А. Факторы формирования и развития нарушений пищевого поведения у студентов / А. А. Кашевар, Е. С. Макеева // Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – 2024. – № 2 (46). – С. 58–66. |
Abstract: | В статье дается краткая характеристика актуальной в настоящее время проблеме нарушений пищевого поведения. Раскрыта суть таких факторов, способствующих формированию и развитию данных нарушений, как социально-культурные, генетические, биологические/нейробиологические, психологические, семейные, возрастные факторы, наличие стрессовых состояний и травматического опыта, факторы профессионального спорта и диетического опыта. К л ю ч е в ы е с л о в а : пищевое поведение; нарушение; фактор; нервная анорексия; нервная булимия; студенты. |
Description: | Kashevar A., Makeeva E. The article provides a brief description of the current problem of eating disorders. The main factors contributing to the formation and development of eating disorders are considered. The essence of such factors as socio-cultural, genetic, biological/neurobiological, psychological, family, age-related factors of eating disorders formation, factors of stress and traumatic experience, the factor of professional sports and the factor of dietary experience is revealed. Key words : eating behavior; disorder; factor; anorexia nervosa; bulimia nervosas; students. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/16786 |
ISSN: | 1819-7639 |
Appears in Collections: | Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.