Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/16785
Title: | Влияние общественных оценок на восприятие студентами произведений искусства и иноязычных текстов |
Other Titles: | The Impact of Social Ratings on Students’ Perception of Art and Foreign Language Texts |
Authors: | Иванов, О. В. |
Keywords: | Психология Общая психология |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Иванов, О. В. Влияние общественных оценок на восприятие студентами произведений искусства и иноязычных текстов / О. В. Иванов // Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – 2024. – № 2 (46). – С. 50–57. |
Abstract: | В статье рассматривается влияние общественных оценок на восприятие произведений абстрактной живописи и англоязычной прозы белорусскими студентами, изучающими иностранные языки. Экспериментальное исследование показало, что, несмотря на значительное влияние социальных сетей и других внешних факторов на современную молодежь, студенты в своих оценках в большей степени полагались на собственное мнение, демонстрируя высокую степень независимости суждений. Эти результаты подчеркивают важность избегать шаблонов в образовательном процессе, предлагая обучающимся более широкий спектр материалов и заданий, а также давая возможность выбирать направления обучения в соответствии с их предпочтениями. Ключевые слова : социальные оценки; восприятие искусства; восприятие текста; иностранные языки; студенты; индивидуальные различия; персонализированное обучение. |
Description: | Ivanov O. The study examined the influence of social evaluations on college students’ perceptions of abstract art and English-language literary works. Twenty-five participants rated artworks and short stories, some with provided social ratings and others without. Results showed that while external ratings affected some participants, most students relied more on their personal preferences when forming judgments. The findings highlight a strong inclination toward independent opinions, even in the presence of social influence. These insights have educational implications, emphasizing the importance of promoting critical thinking and tailoring learning experiences to accommodate diverse student preferences. Key words : social evaluations; perception of art; text perception; foreign languages; students; individual differences; personalized learning. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/16785 |
ISSN: | 1819-7639 |
Appears in Collections: | Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.