Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/15218
Title: | Способы преодоления безэквивалентности в образовательном дискурсе |
Other Titles: | Means of overcoming non-equivalence in educational discourse |
Authors: | Смоглей, А. Ю. |
Keywords: | Языкознание (лингвистика) Прикладное языкознание Перевод Английский язык Русский язык |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Смоглей, А. Ю. Способы преодоления безэквивалентности в образовательном дискурсе / А. Ю. Смоглей // Студенческие научные чтения : материалы респуб. конф., Минск, 20 февр. 2024 г. / Минский гос. лингвист. ун-т ; отв. ред. В. Д. Синяк. – Минск : МГЛУ, 2024. – С. 158–160. |
Abstract: | В данной статье рассматривается вопрос безэквивалентности в образовательном дискурсе на материале русскоязычных текстов, а также способы преодоления этой безэквивалентности. Ключевые слова: безэквивалентная лексика, транслитерация, транскрипция, калькирование, описательный перевод. |
Description: | Smogley, A. Y. This article deals with the problem of non-equivalence in educational discourse based on Russian texts, as well as the means of overcoming this non-equivalence. Key words: non-equivalent vocabulary, transliteration, transcription, loan translation, descriptive translation. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/15218 |
ISBN: | 978-985-28-0255-0 |
Appears in Collections: | Студенческие научные чтения : материалы респуб. конф., Минск, 20 февраля 2024 г. (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
158-160.pdf | 138,32 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.