Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/15218
Title: Способы преодоления безэквивалентности в образовательном дискурсе
Other Titles: Means of overcoming non-equivalence in educational discourse
Authors: Смоглей, А. Ю.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Прикладное языкознание
Перевод
Английский язык
Русский язык
Issue Date: 2024
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Смоглей, А. Ю. Способы преодоления безэквивалентности в образовательном дискурсе / А. Ю. Смоглей // Студенческие научные чтения : материалы респуб. конф., Минск, 20 февр. 2024 г. / Минский гос. лингвист. ун-т ; отв. ред. В. Д. Синяк. – Минск : МГЛУ, 2024. – С. 158–160.
Abstract: В данной статье рассматривается вопрос безэквивалентности в образовательном дискурсе на материале русскоязычных текстов, а также способы преодоления этой безэквивалентности. Ключевые слова: безэквивалентная лексика, транслитерация, транскрипция, калькирование, описательный перевод.
Description: Smogley, A. Y. This article deals with the problem of non-equivalence in educational discourse based on Russian texts, as well as the means of overcoming this non-equivalence. Key words: non-equivalent vocabulary, transliteration, transcription, loan translation, descriptive translation.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/15218
ISBN: 978-985-28-0255-0
Appears in Collections:Студенческие научные чтения : материалы респуб. конф., Минск, 20 февраля 2024 г. (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
158-160.pdf138,32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.