Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/15218
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Смоглей, А. Ю. | - |
dc.date.accessioned | 2024-07-09T11:30:35Z | - |
dc.date.available | 2024-07-09T11:30:35Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Смоглей, А. Ю. Способы преодоления безэквивалентности в образовательном дискурсе / А. Ю. Смоглей // Студенческие научные чтения : материалы респуб. конф., Минск, 20 февр. 2024 г. / Минский гос. лингвист. ун-т ; отв. ред. В. Д. Синяк. – Минск : МГЛУ, 2024. – С. 158–160. | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-985-28-0255-0 | - |
dc.identifier.uri | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/15218 | - |
dc.description | Smogley, A. Y. This article deals with the problem of non-equivalence in educational discourse based on Russian texts, as well as the means of overcoming this non-equivalence. Key words: non-equivalent vocabulary, transliteration, transcription, loan translation, descriptive translation. | en_US |
dc.description.abstract | В данной статье рассматривается вопрос безэквивалентности в образовательном дискурсе на материале русскоязычных текстов, а также способы преодоления этой безэквивалентности. Ключевые слова: безэквивалентная лексика, транслитерация, транскрипция, калькирование, описательный перевод. | en_US |
dc.publisher | Минский государственный лингвистический университет | en_US |
dc.subject | Языкознание (лингвистика) | en_US |
dc.subject | Прикладное языкознание | en_US |
dc.subject | Перевод | en_US |
dc.subject | Английский язык | en_US |
dc.subject | Русский язык | en_US |
dc.title | Способы преодоления безэквивалентности в образовательном дискурсе | en_US |
dc.title.alternative | Means of overcoming non-equivalence in educational discourse | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | Студенческие научные чтения : материалы респуб. конф., Минск, 20 февраля 2024 г. (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
158-160.pdf | 138,32 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.