Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/13563
Title: | Реализация принципов межкультурного подхода в обучении студентов лингвистических специальностей диалогическому общению на испанском языке как втором иностранном |
Other Titles: | Realization of the Principles of Intercultural Approach in Teaching Dialogic Communication to Students of Linguistic Specialties in Spanish as a Second Foreign Language |
Authors: | Цыбулёва, Т. Э. |
Keywords: | Методика преподавания отдельных языков Методика преподавания отдельных языков в вузе Испанский язык Дидактические принципы Обучение видам речевой деятельности (говорение, чтение, письмо, перевод, аудирование) |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Цыбулёва, Т. Э. Реализация принципов межкультурного подхода в обучении студентов лингвистических специальностей диалогическому общению на испанском языке как втором иностранном / Т. Э. Цыбулёва // Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – 2023. – № 2 (44). – С. 78–84. |
Abstract: | В работе обосновывается использование межкультурного подхода в обучении студентов лингвистических специальностей диалогическому общению на втором иностранном языке. Рассматриваются принципы межкультурного подхода, определяющие эффективность обучения диалогическому общению на испанском языке как втором иностранном. Ключевые слова: межкультурный подход; диалогическое общение; испанский язык; второй иностранный язык; родная культура. |
Description: | Tsybuliova T. Realization of the Principles of Intercultural Approach in Teaching Dialogic Communication to Students of Linguistic Specialties in Spanish as a Second Foreign Language. The research substantiates the use of the Intercultural Approach in teaching students dialogical communication in Spanish as a second foreign language. The principles of the Intercultural Approach that determine the effectiveness of teaching dialogic communication in a second foreign language are considered as well. Key words: intercultural approach; dialogical communication; the Spanish language; a second foreign language; native culture. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/13563 |
ISSN: | 1819-7639 |
Appears in Collections: | Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.