Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/13563
Title: Реализация принципов межкультурного подхода в обучении студентов лингвистических специальностей диалогическому общению на испанском языке как втором иностранном
Other Titles: Realization of the Principles of Intercultural Approach in Teaching Dialogic Communication to Students of Linguistic Specialties in Spanish as a Second Foreign Language
Authors: Цыбулёва, Т. Э.
Keywords: Методика преподавания отдельных языков
Методика преподавания отдельных языков в вузе
Испанский язык
Дидактические принципы
Обучение видам речевой деятельности (говорение, чтение, письмо, перевод, аудирование)
Issue Date: 2023
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Цыбулёва, Т. Э. Реализация принципов межкультурного подхода в обучении студентов лингвистических специальностей диалогическому общению на испанском языке как втором иностранном / Т. Э. Цыбулёва // Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – 2023. – № 2 (44). – С. 78–84.
Abstract: В работе обосновывается использование межкультурного подхода в обучении студентов лингвистических специальностей диалогическому общению на втором иностранном языке. Рассматриваются принципы межкультурного подхода, определяющие эффективность обучения диалогическому общению на испанском языке как втором иностранном. Ключевые слова: межкультурный подход; диалогическое общение; испанский язык; второй иностранный язык; родная культура.
Description: Tsybuliova T. Realization of the Principles of Intercultural Approach in Teaching Dialogic Communication to Students of Linguistic Specialties in Spanish as a Second Foreign Language. The research substantiates the use of the Intercultural Approach in teaching students dialogical communication in Spanish as a second foreign language. The principles of the Intercultural Approach that determine the effectiveness of teaching dialogic communication in a second foreign language are considered as well. Key words: intercultural approach; dialogical communication; the Spanish language; a second foreign language; native culture.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/13563
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
78-84.pdf119,44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.