Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/13555
Title: Роль эстетического воспитания в формировании личности будущего учителя
Other Titles: The Role of Aesthetic Education in the Personality Formation of a Future Teacher
Authors: Усенко, И. С.
Keywords: Образование. Педагогические науки
Высшее профессиональное образование. Педагогика высшей школы
Теория и методика воспитания
Высшее педагогическое образование
Issue Date: 2023
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Усенко, И. С. Роль эстетического воспитания в формировании личности будущего учителя / И. С. Усенко // Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – 2023. – № 2 (44). – С. 17–26.
Abstract: Рассматриваются сущность эстетического воспитания, формы эстетического воспитания будущих учителей, обосновывается значимость эстетического воспитания в формировании профессионально значимых качеств личности будущего учителя, выявляются критерии эстетической воспитанности. Ключевые слова : эстетическое воспитание; эстетический вкус; уровень эстетической воспитанности; профессиональный рост личности.
Description: Usenko I. The Role of Aesthetic Education in the Personality Formation of a Future Teacher. The essence of aesthetic education, the forms of aesthetic education of future teachers are considered, the importance of aesthetic education in the formation of professionally significant personality traits of a future teacher is substantiated, and the criteria for aesthetic education are identified. Key words : aesthetic education; aesthetic taste; level of aesthetic breeding; professional personal growth.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/13555
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
17-26.pdf117,48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.