Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/13554
Title: | Инновационный потенциал учреждения образования |
Other Titles: | Innovative Potential of an Educational Institution |
Authors: | Ковчур, С. А. |
Keywords: | Образование. Педагогические науки Общая педагогика Организация образования |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Ковчур, С. А. Инновационный потенциал учреждения образования / C. А. Ковчур // Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – 2023. – № 2 (44). – С. 7–16. |
Abstract: | В статье анализируются сущность и составляющие инновационного потенциала учреждения образования. Устанавливаются факторы внутренней и внешней среды учреждения, которые определяют разную степень его ресурсной готовности к инновационной деятельности, что позволяет выявлять барьеры внедрения инноваций и планировать направления наращивания и развития инновационного потенциала учреждения образования. Ключевые слова : учреждение образования; инновационная деятельность; инновационный потенциал; ресурсный подход; готовность к инновационной деятельности. |
Description: | Kouchur S. Innovative Potential of an Educational Institution. The article analyzes the essence and components of the innovative potential of an educational institution. The factors of the internal and external environment of the institution are identified, which determine the different degree of its resource readiness for innovation, which makes it possible to identify barriers to innovation and plan directions for increasing and developing the innovative potential of the educational institution. Key words : educational institution; innovative activity; innovative potential; resource approach; readiness for innovative activity. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/13554 |
ISSN: | 1819-7639 |
Appears in Collections: | Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.