Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/12768
Title: Взаимосвязь креативности и личностных черт современных студентов
Other Titles: The Relationship Between Creativity and Personality Traits of Modern Students
Authors: Сидорова, М. В.
Keywords: Психология
Общая психология
Педагогическая психология
Issue Date: 2023
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Сидорова, М. В. Взаимосвязь креативности и личностных черт современных студентов / М. В. Сидорова // Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – 2023. – № 1 (43). – С. 50–56.
Abstract: В статье анализируются различные аспекты креативности, включая ее определение, структурные компоненты и условия развития. Автор приводит результаты эмпирического исследования уровня креативности и личностных особенностей современных студентов, а также предлагает психолого-педагогические рекомендации по развитию креативности студентов в учреждении высшего образования. К л ю ч е в ы е с л о в а: креативность; конкурентоспособность; юношеский возраст; студент; система образования; личностные черты.
Description: Sidorova M. The Relationship Between Creativity and Personality Traits of Modern Students.The article analyzes various aspects of creativity, including its definition, structural components and conditions of development. The author presents the results of an empirical study of the creativity level and personal characteristics of modern students, and also offers psychological and pedagogical recommendations for the development of students’ creativity in a higher education institution. K e y w o r d s: creativity; competitiveness; adolescence; student; education system; personality traits.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/12768
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
50-56.pdf318,48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.