Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/12766
Title: Музыкальное воздействие на вербальный интеллект студентов: результаты экспериментального исследования
Other Titles: Musical Influence on Students’ Verbal Intelligence: Results of an Experimental Study
Authors: Валуйская, Т. Л.
Keywords: Психология
Общая психология
Педагогическая психология
Issue Date: 2023
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Валуйская, Т. Л. Музыкальное воздействие на вербальный интеллект студентов: результаты экспериментального исследования / Т. Л. Валуйская // Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – 2023. – № 1 (43). – С. 29–39.
Abstract: В статье раскрывается проблема воздействия слушания музыки на когнитивные функции. Результаты экспериментального исследования показывают, что музыка произведения «Маленькая ночная серенада» В. А. Моцарта – это довольно эффективное кратковременное средство организации на родном языке когнитивных ресурсов вербального интеллекта и вербальной памяти студентов лингвистических специальностей. К л ю ч е в ы е с л о в а: классическая музыка; музыкальная перцепция; вербальный интеллект; память; «Эффект Моцарта»; студенты.
Description: Valuyskaya T. Musical Influence on Students’ Verbal Intelligence: Results of an Experimental Study.The article reveals the impact of listening to music on cognitive functions. The results of the experimental study show that the music of “A Little Night Serenade” by W. A. Mozart is a fairy effective short-term tool for organizing cognitive resources of L1 verbal intelligence and L1 verbal memory of linguistic profile students. K e y w o r d s: classical music; мusic perception; verbal intelligence; memory; “The Mozart effect”; students.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/12766
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
29-39.pdf327,91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.