Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/12766
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВалуйская, Т. Л.-
dc.date.accessioned2023-08-16T09:42:05Z-
dc.date.available2023-08-16T09:42:05Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationВалуйская, Т. Л. Музыкальное воздействие на вербальный интеллект студентов: результаты экспериментального исследования / Т. Л. Валуйская // Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – 2023. – № 1 (43). – С. 29–39.en_US
dc.identifier.issn1819-7639-
dc.identifier.urihttp://e-lib.mslu.by/handle/edoc/12766-
dc.descriptionValuyskaya T. Musical Influence on Students’ Verbal Intelligence: Results of an Experimental Study.The article reveals the impact of listening to music on cognitive functions. The results of the experimental study show that the music of “A Little Night Serenade” by W. A. Mozart is a fairy effective short-term tool for organizing cognitive resources of L1 verbal intelligence and L1 verbal memory of linguistic profile students. K e y w o r d s: classical music; мusic perception; verbal intelligence; memory; “The Mozart effect”; students.en_US
dc.description.abstractВ статье раскрывается проблема воздействия слушания музыки на когнитивные функции. Результаты экспериментального исследования показывают, что музыка произведения «Маленькая ночная серенада» В. А. Моцарта – это довольно эффективное кратковременное средство организации на родном языке когнитивных ресурсов вербального интеллекта и вербальной памяти студентов лингвистических специальностей. К л ю ч е в ы е с л о в а: классическая музыка; музыкальная перцепция; вербальный интеллект; память; «Эффект Моцарта»; студенты.en_US
dc.publisherМинский государственный лингвистический университетen_US
dc.subjectПсихологияen_US
dc.subjectОбщая психологияen_US
dc.subjectПедагогическая психологияen_US
dc.titleМузыкальное воздействие на вербальный интеллект студентов: результаты экспериментального исследованияen_US
dc.title.alternativeMusical Influence on Students’ Verbal Intelligence: Results of an Experimental Studyen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
29-39.pdf327,91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.