Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11928
Title: Семантико-прагматические особенности функционирования интенсификаторов в рекламном слогане на испанском языке
Other Titles: Semantic-pragmatic features of the functioning of intensifiers in the advertising slogan in Spanish
Authors: Лисова, А. Б.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Частное языкознание. Языки мира
Испанский язык
Лингвистика текста. Лингвостилистика
Реклама
Issue Date: 2023
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Лисова, А. Б. Семантико-прагматические особенности функционирования интенсификаторов в рекламном слогане на испанском языке / А. Б. Лисова // Актуальные проблемы романской филологии : сб. науч. ст. / Минский гос. лингвист. ун-т ; редкол.: Н. В. Лещенко (отв. ред.) [и др.]. – Минск, 2023. – С. 50–56.
Abstract: В статье рассматриваются семантические, сочетаемостные и прагматические характеристики языковых интенсификаторов в испаноязычном рекламном дискурсе. Использование интенсифицирующих единиц со значением высокой, предельной степени, а также маркеров, осложненных дополнительными значениями эмотивности / оценочности, призвано подчеркивать свойства рекламируемого продукта (посредством усиления главным образом его положительных оценочных характеристик), смещать фокус внимания адресата на необходимые элементы в описании и таким образом эффективно воздействовать на решения потенциального потребителя. Ключевые слова: интенсификатор; рекламный дискурс; степень усиления; интенсификация оценки; интенсификация параметрической характеристики; интенсификация качественного состояния.
Description: Lisova A. B. Semantic-pragmatic features of the functioning of intensifiers in the advertising slogan in Spanish. The article deals with the semantic, compatibility and pragmatic characteristics of language intensifiers in Spanish-language advertising discourse. The use of intensifying units with a value of a high, ultimate degree, as well as markers complicated by additional values of emotiveness / evaluativeness, is intended to emphasize the properties of the advertised product (mainly by strengthening its positive evaluative characteristics), shifts the focus of the addressee's attention to the necessary elements in the description, and thus effectively influences the decisions of a potential consumer. Key words: intensifier; advertising discourse; degree of intensification; evaluation intensification; parametric characteristic intensification; quality state intensification.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11928
ISBN: 978-985-28-0196-6
Appears in Collections:Актуальные проблемы романской филологии (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
50-56.pdf273,53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.