Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/10999
Title: Развитие у учащихся старших классов умений чтения аутентичных текстов на английском языке
Other Titles: Developing High School Students’ Reading Skills on the Basis of Authentic Texts
Authors: Колос, М. С.
Keywords: Методика преподавания отдельных языков
Методика преподавания отдельных языков в школе
Обучение видам речевой деятельности (говорение, чтение, письмо, перевод, аудирование)
Английский язык
Issue Date: 2022
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Колос, М. С. Развитие у учащихся старших классов умений чтения аутентичных текстов на английском языке / М. С. Колос // Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – 2022. – № 2 (42). – С. 80–89.
Abstract: В статье рассмотрены частные вопросы, касающиеся методических основ развития у учащихся старших классов умений чтения аутентичных текстов. Автором выделены преимущества коммуникативного подхода в развитии умений разных видов чтения, проанализированы позиции ученых в отношении потенциала аутентичных текстов. Представлены примеры заданий из созданной автором методической разработки, эффективность которой была доказана в рамках пробного обучения. Изучено также отношение учащихся третьей ступени общего среднего образования к чтению на иностранном языке. Ключевые слова: умения чтения; аутентичный текст; виды чтения; коммуникативный подход; комплекс заданий.
Description: Kolos M. Developing High School Students’ Reading Skills on the Basis of Authentic Texts. The article deals with the particular issues related to the methodological foundations for the development of high school students’ reading skills on the basis of authentic texts. The author highlights the advantages of the chosen communicative methodology and analyzes the positions of researchers regarding the potential of authentic texts. The article presents the examples of reading activities, the effectiveness of which has been proved during experimental teaching. The article also investigates the attitude of high school students to reading in foreign languages. Key words: reading skills; authentic text; reading techniques; communicative approach; reading activities.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/10999
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
80-89.pdf394,24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.