Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/10996
Title: | Особенности построения проекции художественного текста студентами с различным уровнем эмпатии |
Other Titles: | Peculiarities of Constructing a Projection of a Literary Text by Students With Different Levels of Empathy |
Authors: | Шнаревич, Л. Г. Бондарева, К. А. |
Keywords: | Психология Психология личности Общая психология |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Шнаревич, Л. Г. Особенности построения проекции художественного текста студентами с различным уровнем эмпатии / Л. Г. Шнаревич, К. А. Бондарева // Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – 2022. – № 2 (42). – С. 57–64. |
Abstract: | В статье рассматривается проблема восприятия художественного текста студентами-лингвистами. Экспериментально исследуется взаимосвязь уровня развития эмпатии и ее структурных компонентов с построением читательской проекции текста. Делается заключение о том, что рациональный и эмоциональный каналы эмпатии являются важными факторами в создании проекции воспринимаемого студентами текста. Ключевые слова: текст; проекция; понимание; интерпретация; эмпатия; когнитивная сфера; эмоциональная сфера; смысловая структура. |
Description: | Shnarevich L., Bondareva K. Peculiarities of Constructing a Projection of a Literary Text by Students With Different Levels of Empathy. The article deals with the problem of perception of a literary text by linguistic students. The relationship between the level of development and structural features of empathy and the construction of a reader’s preference is experimentally studied. It is concluded that the rational and emotional channels of empathy are an important factor in creating a projection of the perceived text by students. Key words: text; projection; understanding; interpretation; empathy; cognitive sphere; emotional sphere; semantic structure. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/10996 |
ISSN: | 1819-7639 |
Appears in Collections: | Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.