Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/10996
Title: Особенности построения проекции художественного текста студентами с различным уровнем эмпатии
Other Titles: Peculiarities of Constructing a Projection of a Literary Text by Students With Different Levels of Empathy
Authors: Шнаревич, Л. Г.
Бондарева, К. А.
Keywords: Психология
Психология личности
Общая психология
Issue Date: 2022
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Шнаревич, Л. Г. Особенности построения проекции художественного текста студентами с различным уровнем эмпатии / Л. Г. Шнаревич, К. А. Бондарева // Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – 2022. – № 2 (42). – С. 57–64.
Abstract: В статье рассматривается проблема восприятия художественного текста студентами-лингвистами. Экспериментально исследуется взаимосвязь уровня развития эмпатии и ее структурных компонентов с построением читательской проекции текста. Делается заключение о том, что рациональный и эмоциональный каналы эмпатии являются важными факторами в создании проекции воспринимаемого студентами текста. Ключевые слова: текст; проекция; понимание; интерпретация; эмпатия; когнитивная сфера; эмоциональная сфера; смысловая структура.
Description: Shnarevich L., Bondareva K. Peculiarities of Constructing a Projection of a Literary Text by Students With Different Levels of Empathy. The article deals with the problem of perception of a literary text by linguistic students. The relationship between the level of development and structural features of empathy and the construction of a reader’s preference is experimentally studied. It is concluded that the rational and emotional channels of empathy are an important factor in creating a projection of the perceived text by students. Key words: text; projection; understanding; interpretation; empathy; cognitive sphere; emotional sphere; semantic structure.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/10996
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
57-64.pdf349,5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.