Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/9407
Title: Пути организации обучения РКИ с привлечением речевого материала с явлениями прецедентности
Other Titles: Process of Education of Russian as a Foreign Language with the Involvement of Speech Material with Precedent Phenomena
Authors: Захарова, А. А.
Keywords: Методика преподавания отдельных языков
Методика преподавания русского языка как иностранного
Методика преподавания отдельных языков в вузе
Обучение видам речевой деятельности (говорение, чтение, письмо, перевод, аудирование)
Формы организации обучения
Issue Date: 2022
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Молодые ученые в инновационном поиске : сб. науч. ст. по материалам X Междунар. науч. конф., Минск, 11–12 марта 2021 г. : в 2 ч. Ч. 2. – Минск : МГЛУ, 2022. – С. 242-246.
Abstract: Изучение прецедентных феноменов играет важную роль в формировании социокультурной компетенции, поскольку студенты учатся использовать их в своей речи, знакомятся с культурой страны изучаемого языка, тем самым совершенствуя коммуникативные умения и навыки. Все это способствует тому, что студенты-инофоны смогут выйти на более высокий уровень общения, приблизиться к уровню коммуникации носителей изучаемого языка в естественных речевых условиях. Ключевые слова: прецедентные феномены; социокультурная компетенция; студенты-инофоны; русский язык как иностранный; комплекс упражнений.
Description: Zaharova А. А. Process of Education of Russian as a Foreign Language with the Involvement of Speech Material with Precedent Phenomena. The study of precedent phenomena plays an important role in the formation of sociocultural competence, since students learn to use them in speech, get acquainted with the culture of the country of the language studied, thereby improving communication skills and abilities. All this contributes to the fact that foreign students will be able to reach a higher level of communication, approach the level of communication of native speakers of the target language in natural speech conditions. Key words: precedent phenomena; socio-cultural competence; foreign students; Russian as a foreign language; a set of exercises.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/9407
ISBN: 978-985-28-0125-6 (Ч. 2)
978-985-28-0123-2
Appears in Collections:Молодые учёные в инновационном поиске : сборник научных статей (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Захарова А. А. Пути организации обучения РКИ.pdf866,82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.