Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/9253
Title: Проблемы и пути совершенствования педагогической практики будущих учителей
Other Titles: Problems and Ways to Improve the Pedagogical Internship of Future Teachers
Authors: Демидович, М. И.
Keywords: Образование. Педагогические науки
Высшее профессиональное образование. Педагогика высшей школы
Дидактика
Дидактические принципы
Формы организации обучения
Высшее педагогическое образование
Issue Date: 2022
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2022. – № 1 (41). – С. 14-23.
Abstract: В статье анализируются проблемы и пути совершенствования педагогической практики будущих учителей, исследуются трудности, с которыми cталкиваются студенты. Выявляются педагогические факторы, аспекты и риски, раскрывается их роль и влияние на качество практической подготовки будущих учителей. Автор классифицирует ценностно-смысловые ориентиры, которые, вероятно, будут доминировать в организации педагогической практики в ближайшем будущем. Ключевые слова: педагогическая практика; педагогические трудности; педагогические факторы; аспекты педагогической практики; педагогические риски; профессиональная подготовка будущих учителей; ценностно-смысловые ориентиры.
Description: Demidovich M. Problems and Ways to Improve the Pedagogical Internship of Future Teachers. The article analyzes the problems and ways to improve the pedagogical internship of future teachers, examines the difculties faced by students during their internship, highlights pedagogical factors, aspects and risks, reveals their role and influence on the quality of practical training of future teachers. The author classifes the value-semantic guidelines that are likely to dominate the organization of pedagogical internship in the near future. K e y w o r d s: pedagogical internship; pedagogical difculties; pedagogical factors; aspects of pedagogical internship; pedagogical risks; professional training of future teachers; value-semantic guidelines.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/9253
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.