Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/9244
Title: Басенная прецедентность в социальной франкоязычной рекламе
Other Titles: Fable Precedence in French Social Advertising
Authors: Романкевич, М. Н.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Частное языкознание. Языки мира
Лингвистика текста. Лингвостилистика
Французский язык
Реклама
Issue Date: 2022
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. Сер. 1, Филология. – Минск : МГЛУ, 2022. – № 3 (118). – С. 36-42.
Abstract: В статье рассматривается представление ценностных установок общества, осуществляемое посредством басенных образов и сюжетов во франкоязычной социальной (некоммерческой) рекламе. Популяризация социально приемлемого поведения в общественном транспорте достигается благодаря сравнению некорректного поведения человека с повадками животных. Анализируемая коммуникативная тактика, привлекая внимание к актуальным проблемам поведенческого характера, является эффективным средством воздействия на социум и одновременно ориентирует на необходимость решения социальных проблем. К л ю ч е в ы е с л о в а: прецедентный текст; басня; социальная реклама; модели поведения; стереотип; зооним.
Description: Romankevich M. N. Fable Precedence in French Social Advertising. The article is devoted to the study of representation of social values through fable images and plots in French social (non-commercial) advertising. The popularization of socially acceptable behavior in public transport is achieved by comparing incorrect human behavior with animal habits. This communicative tactics is an effective means of social impact. It draws attention to current behavioral issues and, at the same time, focuses on the need to solve social problems. K e y w o r d s: precedent text; fable; social advertising; behavior patterns; stereotype; zoonym.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/9244
ISSN: 1819-7620
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Сер. 1. Филология (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.