Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/9242
Title: Сторителлинг как инструмент взаимодействия компании и клиента: жанровый аспект
Other Titles: Storytelling as a Company-Client Interaction Tool: Genre Aspect
Authors: Сысоева, Т. А.
Тухватуллина, А. В.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Общее языкознание
Социолингвистика
PR
Issue Date: 2022
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 1, Филология. – Минск : МГЛУ, 2022. – № 3 (118). – С. 21-27.
Abstract: В работе представлен сравнительный анализ лингвистических особенностей PR-публикаций, созданных компанией с целью продвижения бренда, а также отзывов, написанных клиентами и отражающих их положительный опыт взаимодействия с организацией. Анализируемые жанры имиджевого интервью, бэкграундера и отзыва объединяет использование приема сторителлинга, который получает разное языковое воплощение в сообщениях от лица компании и клиентских отзывах. К л ю ч е в ы е с л о в а: бренд; сторителлинг; жанр; интервью; бэкграундер; отзыв.
Description: Sysoyeva T. A., Tukhvatullina A. V. Storytelling as a Company-Client Interaction Tool: Genre Aspect. The paper introduces a comparative analysis of linguistic means that are used in PR-publications created for brand promotion and clients’ reviews reflecting their positive experience with the company. The common feature of genres under consideration – image interview, backgrounder and review – is the storytelling technique, which is implemented differently in the company’s messages and clients’ reviews. K e y w o r d s: brand; storytelling; genre; interview; backgrounder; review.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/9242
ISSN: 1819-7620
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Сер. 1. Филология (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.