Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/8022
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЦыбулёва, Т. Э.-
dc.date.accessioned2022-01-19T07:28:00Z-
dc.date.available2022-01-19T07:28:00Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationВестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2021. – № 2 (40). – С. 140-147.en_US
dc.identifier.issn1819-7639-
dc.identifier.urihttp://e-lib.mslu.by/handle/edoc/8022-
dc.descriptionTsybuliova T. Expressivity as a National-Specific Characteristic of Dialogical Communication in the Context of Teaching Students Spanish as a Second Foreign Language. The research contains the analysis of the use of metaphor, as a lexical and pragmatic means, to ensure the expressivity of dialogical communication. The difficulties that students may have in the Spanish dialogical speech comprehension and in generating their own utterances in the context of dialogical communication are considered as well. The research substantiates the necessity to include metaphor and its most recurrent types in the content of teaching dialogical communication in Spanish as a second foreign language at the initial stage.Key words: expressivity; dialogical communication; metaphor; the Spanish language; a second foreign language.en_US
dc.description.abstractВ работе содержится анализ использования метафоры как лексико-прагматического средства, обеспечивающего экспрессивность диалогического общения на испанском языке. Кроме того, рассматриваются трудности, которые могут возникнуть у студентов при восприятии испаноязычной диалогической речи, содержащей метафору, и при порождении собственных высказываний в контексте диалогического общения. Обосновывается необходимость включения метафоры и ее наиболее рекуррентных видов в содержание обучения диалогическому общению на испанском языке как втором иностранном уже на начальном этапе. Ключевые слова: экспрессивность; диалогическое общение; метафора; испанский язык; второй иностранный язык.en_US
dc.publisherМинский государственный лингвистический университетen_US
dc.subjectМетодика преподавания отдельных языковen_US
dc.subjectОбучение видам речевой деятельности (говорение, чтение, письмо, перевод, аудирование)en_US
dc.subjectМетодика преподавания отдельных языков в вузеen_US
dc.subjectИспанский языкen_US
dc.subjectМежкультурная коммуникацияen_US
dc.titleЭкспрессивность как национально-специфическая характеристика диалогического общения в контексте обучения студентов испанскому языку как второму иностранномуen_US
dc.title.alternativeExpressivity as a National-Specific Characteristic of Dialogical Communication in the Context of Teaching Students Spanish as a Second Foreign Languageen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.