Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/8010
Title: Студенческое самоуправление: сущность, специфика, современный подход (Окончание)
Other Titles: Students‘ Self-Administration: Essence, Aspects, Current Approach
Authors: Пионова, Р. С.
Keywords: Образование. Педагогические науки
Высшее профессиональное образование. Педагогика высшей школы
Организация работы образовательного учреждения
Issue Date: 2021
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2021. – № 2 (40). – С. 34-43.
Abstract: В статье рассматриваются исторические истоки студенческого самоуправления, его сущность и специфика в современных условиях, связь и зависимость от развития демократических основ жизни университета и общества. Представляют интерес новые аспекты данной проблемы: студенческое соуправление, уличный вариант проявления студенческого самоуправления. Ключевые слова: студенческое самоуправление; демократическая основа; педагогические принципы; соуправление.
Description: Pionova R. Students‘ Self-Administration: Essence, Aspects, Current Approach. The author of the article studies the roots and background of students’ self-administration, its subject matter and peculiarities in modern environment, its connections with the development of democratic basis of university and society lives. Special attention is paid to the new aspects of the problem: students’ co-management, the street manifestation of students’ self-administration. Key words: students’ self-administration; democratic framework; pedagogical principles; co-management.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/8010
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Пионова Р. С. Студенческое самоуправление.pdf7,46 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.