Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/8009
Title: Педагогическая мастерская и педагогическая студия как формы профессиональной подготовки будущих учителей
Other Titles: Pedagogical Workshop and Pedagogical Studio as Forms of Future Teachers’ Professional Training
Authors: Демидович, М. И.
Keywords: Образование. Педагогические науки
Высшее профессиональное образование. Педагогика высшей школы
Высшее педагогическое образование
Технологии, методы, формы и средства обучения
Формы организации обучения
Issue Date: 2021
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2021. – № 2 (40). – С. 26-33.
Abstract: В статье раскрывается роль педагогической мастерской и педагогической студии как форм обучения в профессиональной подготовке будущих учителей и формировании их профессиональной компетентности на примере стран ближнего зарубежья (Россия и Казахстан), анализируются организационные и методические аспекты их деятельности, возможности использования в системе высшего педагогического образования. Ключевые слова: педагогическая мастерская; педагогическая студия; форма обучения; педагогическая технология; практическая подготовка студентов; профессиональная подготовка будущих учителей.
Description: Demidovich M. Pedagogical Workshop and Pedagogical Studio as Forms of Future Teachers’ Professional Training. The article reveals the role of the pedagogical workshop and pedagogical studio as forms of professional training of future teachers and the formation of their professional competence, analyzes the organizational and methodological aspects of their activities, the possibility of using them in the system of higher pedagogical education on the example of neighboring countries (Russia and Kazakhstan). Key words: pedagogical workshop; pedagogical studio; the form of education; pedagogical technology; practical training of students; professional training of future teachers.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/8009
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.