Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/7995
Title: Формат сторителлинга в маркетинговой коммуникации и его языковая репрезентация
Other Titles: Storytelling in Marketing Communication and its Linguistic Representation
Authors: Тухватуллина, А. В.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Общее языкознание
Лингвистика текста. Лингвостилистика
Язык и речь
Психолингвистика
Социолингвистика
PR
Реклама
Issue Date: 2021
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 1, Филология. – Минск : МГЛУ, 2021. – № 6 (115). – С. 30-36.
Abstract: В работе выявляются структурно-содержательные особенности сообщений в формате сторителлинга, служащих цели маркетинга косметической продукции. Осуществляется практический анализ языковых средств, которые используются в интервью с основателями брендов, построенных по принципу сторителлинга. Устанавливаются архетипические сюжеты и персонажи истории, а также определяются прагматические функции вербальных средств, характерных для повествования. Ключевые слова: бренд; продвижение; онлайн-маркетинг; формат сторителлинга; языковые особенности сторителлинга.
Description: Tukhvatullina A. V. Storytelling in Marketing Communication and its Linguistic Representation. The paper demonstrates structural and semantic peculiarities of storytelling as a cosmetic brand marketing tool. It also presents the results of analysis of linguistic means used to unfold a story in interviews with brand founding members. The article describes archetypical plots and characters of the stories told, as well as pragmatic functions of frequently used verbal means. Key words: brand; promotion; online-marketing; storytelling format; linguistic peculiarities of storytelling.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/7995
ISSN: 1819-7620
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Сер. 1. Филология (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Тухватуллина А. В. Формат сторителлинга.pdf243,51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.