Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/79
Title: Формальный способ представления изображений рекламных объявлений в виде тезауруса
Other Titles: Formal Way to Present Images of Advertisements as a Thesaurus
Authors: Швец, Н. Г.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Прикладное языкознание
Issue Date: 2019
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 1, Филология. – Минск : МГЛУ, 2019. – № 2 (99). – С. 161–171.
Abstract: В статье рассматривается тезаурусное описание изображения как способ, позволяющий учесть как доминирующие, так и второстепенные черты изображения, а также представить иллюстрацию в виде некоторого набора слов (дескрипторов) и отношений между этими словами в рамках определенной предметной области. Детально исследуется методика тезаурусного описания изображений при решении задач выбора компьютером иллюстрации к тексту рекламного объявления и порождения текста рекламного объявления по изображению.
Description: The article discusses one of the approaches to the formal presentation of illustrations. Thesaurus is proposed as a way of description of the image, allowing to take into account both the dominant and minor features of the image. Details of the thesaurus image description methodology are outlined in solving problems of choosing a computer illustration to the text of the ad and the generation of an ad text based on the image.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/79
ISSN: 1819-7620
Appears in Collections:Серия 1. Филология



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.